Prepatellar Bursit

infrapatellar-bursitis-1

PREPATELLER BURSİT NEDİR?

Ev hanımları ,  inşaat işçileri, tesisatçılar, halı dokumacıları gibi dizleri üzerinde çok zaman geçirenlerde, dizin ön, diz kapağında sıklıkla şişme ve kızarıklık oluşur. Diz kapağı ile cilt arasındaki alanda  bursa denilen kesecik bulunur. Bursanın görevi diz kapağını  hareketi anında cilt altında sorunsuzca kaymasını sağlarmaktır. Sürekli olarak sürtünmesi ile bu kesede dejenerasyon  ve tahriş oluşur. İltihaplanma olur , kese sıvı ile dolar ve diz önünde ödem gelişir. Bu patolojiye prepateller bursit denir.

Kimler Risk Altında?

• Diz üstünde çökerek çalışan tesisatçılar, bahçıvanlar, işçiler, halı dokumacıları
  • Futbol, güreş ve basketbol gibi dize doğrudan darbe sporlarında
  • Trafik kazalarında
  • Romatizmal Hastalıklar

Klinik Bulgular

• Aktivite sırasında ağrı
  • Diz önünde ani gelişen şişlik
  • Dokunma ile hassasiyet ve sıcaklık

Tedavi

Travmaya bağlıysa hekim ilk başta kırık açısında röntgen isteyebilir. Cerrahi olmayan tedavi genellikle başarılıdır ve tedavi protokolü iltihaplı olup olmamasına bağlıdır. Eğer enfekte değil ve hafif şişlik varsa, buz, istirahat ve elavasyon ve ilaç tedavisi etkilidir.

Eğer şişme belirgin ise, doktorunuz bir iğne ile boşaltmak isteyebilir. Şişme kronikleşir ve boşaltmaya rağmen tekrarlarsa, basit bir ameliyatla bursanın çıkarılması tavsiye edilir. Ameliyat sonrası diz normal esnekliğine birkaç gün içinde geri döner.