Ulnar Sinir Sıkışması (Kübital Tünel Sendromu)

can-you-get-cubital-tunnel-in-both-elbows

ULNAR SİNİR SIKIŞMASI (KUBİTAL TÜNEL SENDROMU)

Elimizdeki kasların çalışması ve duyusunun hissedilmesi Median, Ulnar ve Radial sinir olarak isimlendirilen üç adet sinir tarafından sağlanır. Dirsek bir yere çarpıldığında tüm kola yayılan elektriksel akım yada ağrının sebebi ulnar sinirdir.Koltuk altından gelen Ulnar sinir, dirsek seviyesinde iç yan kısımda tünel benzeri bir yapı içerisinden geçerek ön kol bölgesine girer. Ulnar sinirin cilt altında bulunan bu tünelde sıkışması ‘Kubital Tünel Sendromu’ olarak adlandırılır.

Ulnar sinir sıkışması nedenleri nelerdir?

Bazı kol ve bilek kırıklarında, masa başı işler gibi mesleki işlevler sırasında, genel anestezi altında uzun süreli cerrahi girişimler sırasında zedelenebilir. Bazı endüstriyel mesleklerde bileğe tekrarlayıcı travma ile ve motosiklet binmekle ulnar sinir basısı meydana gelir. Ayrıca bilekte ulnar sinir tutulumunun nadir nedenleri arasında; ulnar arterit, hemofili ya da antikoagülan kullanımına bağlı olarak gelişen hematom ve bilek tümörleri de yer alır.

Ulnar sinir sıkışması belirtileri nelerdir?

Ani başlangıç genellikle travma ile ilişkilidir. Hastalar genellikle beşinci parmakta ve dördüncü parmağın dış tarafındanuç kısma doğru yayılan uyuşmadan yakınırlar. Uyuşma genellikle aktivite ile artma eğilimindedir. Bazen uyuşmaya dirseğin iç yüzünde, epikondil çevresinde ağrı da eşlik edebilir. Ağrı, dirseği bükme eyleminin aşırı kullanımına bağlı olarak ortaya çıkar. Uyuşukluk uyku sırasında dirseğin uzun süreli bükülü kalmasının bir sonucu olarak gece daha belirgin hale gelir.

Ne zaman cerrahi gerekir?

Aşırı uyuşma ve ağrının uzun süre devam etmesi, istirahat ve ftr ye rağmen ağrının ve şikayetlerin geçmemesi, el becerilerinin kaybolması veya aşırı derecede bozulması durumunda cerrahi tedavi endikedir.

Dirsek ortezi

Akut dönemde dirsek istirahate alınır. Özellikle gece dirseğin bükülme hareketini engellemek için herhangi bir atel kullanılabilir.